service
»
Max Nyberg

Ledare: En domänförlust för Borgå centrum

Borgå centrum har fått ytterligare en tom byggnad, den här gången på paradplats.
1.2.2019 - 07.08 Premium

Serviceutbudet i Estbacka går mot ett uppsving

Det nya året ser ut att föra med sig en hel del goda nyheter för Estbackaborna. Må bra-centret har redan öppnat och snart står matbutiken i tur.
21.1.2019 - 16.33

Borgå familjecentrum tar form – tjänster för barnfamiljer samlas under samma tak

På fredagen gick flyttlasset från WSOY-huset och i dag öppnar familjerådgivningen i Borgå stads lokaler vid Konstfabriksgatan 4C. Flytten är en del i processen att skapa ett nytt familjecenter som erbjuder tjänster för barnfamiljer på ett och samma ställe. Vid årsskiftet ska allt vara klart.
16.10.2018 - 08.35

Insändare: Ställde Borgå inte krav på tvåspråkig service?

Nu undrar man vem som har fattat beslut om en sådan "utlokaliserad tjänst" som inte ens kan leverera en anständig språkservice på svenska.
23.3.2018 - 05.55

Insändare: Usel svenskspråkig service på rättshjälpsbyrån

Borgå kunde ha en överenskommelse med en svensktalande privat jurist som på byrån kunde ta hand om svensktalande personers ärenden i Borgå.
21.3.2018 - 09.31

Insändare: Bara på finska?

Var är alla människor och hur gör man för att få tala med någon i telefon?
16.3.2018 - 05.55

Nya regler om papperslösa är i beslutsfattarnas händer

Är en person som fått avslag på sin asylansökan olaglig eller papperslös? I Östnyland tolkar kommunerna situationen annorlunda än man gör i Helsingfors.
8.12.2017 - 08.13

Det finns ännu hopp för polisservice i Lovisa

Sagan är ännu inte all för en polisstation med full service i Lovisa. Diskussionerna fortsätter, men besluten fattas först på våren.
25.10.2017 - 13.22

Landsvägarna kallar de äldre

22.8.2017 - 11.26

Skärgårdsföretagarna gör livet lättare för sommargästerna

Sommaren är den tid på året då företagarna i Pellinge minsann inte har tid att koppla av. I stället jobbar de för allt vad de är värda.
21.7.2017 - 06.00

Helén Kurri

Ledare: Betala dyrt och få dålig service

För somliga företagare verkar kundservice uppfattas som ett onödigt fjäskande. Har man en bra produkt säljer den sig väl själv och därmed basta.
9.6.2017 - 10.21

Insändare: Seniorernas service mer aktuell

Finland åldras och seniorernas service blir mer aktuell.
28.3.2017 - 05.55

I dag: Lokalt är personligt

Jag vill ha någon i andra ändan av linjen och be om den information jag behöver – från människa till människa. Inte från människa till maskin.
17.3.2017 - 06.10

Sibbo är roligare tack vare Carola

14.1.2017 - 09.46

Bankernas föränderliga värld

5.10.2016 - 11.30

Insändare: Kompassen hjälper med elektroniska tjänster

4.8.2016 - 06.00

Postmannen ringer aldrig två gånger

12.7.2016 - 10.54

Semestermånaden slår till i städer och kommuner

1.7.2016 - 07.53

Service stör tv-sändningarna

23.6.2016 - 10.07