En upprörd över 90-årig man kontaktar ÖN och säger att Aktia kommer att stänga i Borgå från och med fredag. Han undrar hur det är tänkt att han och andra äldre personer ska få ut kontanter i framtiden. ÖN kontaktar Aktias kommunikationschef Katja Korsinkin per e-post och en stund senare vidarebefordrar hon bankens officiella svar. Det visar sig att kontoret inte kommer att stänga men att de tjänster mannen har behov av, det vill säga kassatjänsterna kommer att upphöra. Så här svarar Aktia:
"Nej, Aktias kontor i Borgå stänger inte. Däremot är det sant att kassatjänsterna, det vill säga kontanthanteringen, upphör. Våra experter finns fortfarande till hands för att hjälpa våra kunder att hitta lämpliga lösningar för sin vardagsekonomi. Vi välkomnar kunderna till kontoret, eller virtuella möten, med tidsbokning och tyngdpunkten ligger i ekonomisk rådgivning och utveckling av kundernas förmögenhet över tid, vilket också är vår huvudkompetens."