Poikien Soossit utsågs till bästa varumärket

Det blev inte seger i hela tävlingen, men nog berömmelse. Poikien Sossit är det varumärke som föll domarna bäst i smaken när finalen av den riksomfattande tävlingen för unga företagare avgjordes.

Axel Tuormaa och Alexander Heikkinen och deras företag Poikien Soossit UF tog emot priset för bästa varumärke i tävlingen Våga vara företagsam som avgjordes i går i Helsingfors.
" Brandet är som företagarna – tydligt och roligt. Brandet kan utvidgas: pojkarnas skjortor varierar enligt sås. Det här är produkter för vardagen som skiljer sig från massan." Så motiverar juryn beslutet att utse företaget Poikien Soossit UF till bästa brand i tävlingen för unga företagare som avgjordes i Helsingfors i torsdags.
Femtonåringarna Axel Tuormaa och Alexander Heikkinen grundade företaget inom ramen för Ung Företagsamhet rf och i skolämnet med samma namn. Pojkarna går i Strömborgska skolan i Borgå.
Pokien Soossit säljer såser på burk, såser som de unga företagarna tillverkar i en tioliters kastrull hemma i köket.
Läs mer om företaget här.

ANDRA LÄSER