I juni 2017 skrev ÖN en artikel om den 83-åriga Borgåbon Eleonora som hade svarat i telefonen en månad tidigare.
Det som gör det hela intressant är inte att hon svarade i telefonen, utan att den som ringde var en försäljare – en trevlig och entusiastisk man som dessvärre representerade ett bolag som redan länge varit hetluften för moraliskt problematiska försäljningssätt.
Bland annat hade HBL redan i det skedet noterat bolaget.
ANDRA LÄSER

Brottsförebyggande
Patrullbåtsolyckan i Lovisa: Gränsbevakningens tjänstemän åtalas inte
30.01.2023 18:38

Växthus
"Coronakrisen var inget jämfört med energikrisen" – växthuset i Lappträsk investerar sig ur energikrisen och in i USA
30.01.2023 14:12

Historia
Ett mångårigt projekt gick i mål – Gumbostrands historia finns nu mellan två pärmar
30.01.2023 11:11

Turism
LHH:s ordförande nobbar samarbete med Bostadsmässan, förutom på ett sätt: "Varför inte?"
30.01.2023 06:43
