”Lindroos följ upp din beställning” uppmanade ett krävande meddelande som Kurt Lindroos fick i e-posten häromdagen. När han klickade upp mejlet fanns där en leveransbekräftelse med bild på en skåpbil med främmande postlogo, en uppföljningskod och en länk till en annan sida där mottagaren skulle bekräfta att man vill ta emot leveransen. Allt såg mycket korrekt och sakligt ut, tycket han.
– Jag beställer ganska ofta varor från utländska webbutiker, speciellt från Kina. Det är inga stora saker, det kan vara nya batterier till mobilen eller något hälsopreparat. Leveranstiden är lång, omkring fyra veckor, så jag håller inte så noga reda på vilka paket som kommer när. Hittills har alla paket kommit fram, även om vi allt oftare får falska meddelanden om att paketen har fastnat i något mellanlager, säger Kurt Lindroos.
ANDRA LÄSER
Lovisa
Skrotbilar, olja och ackumulatorer: Företagare dömd för miljöförstörelse i Lovisa – hovrätten skärpte straffet
30.03.2023 06:32



Personalbrist
Sjuk personal i vårdcentralen och brist på vikarier gör väntetiden lång i Borgå
29.03.2023 13:01

Avfall
Bioavfall ska sorteras i alla egnahemshus – i Borgå träder regeln i kraft om ett år
29.03.2023 10:19
